Caută pe acest blog:

17 octombrie 2011

Întocmirea şi corectarea facturior fiscale

Pentru acest început de săptămână am pregătit un articol ce vizează facturile fiscale şi modul în care acestea sunt realizate corect. După cum bine ştim, orice agent economic sau persoană înregistrată în scopuri de TVA care produce sau prestează servicii, are obligaţia de a emite facturi fiscale beneficiarilor pentru orice sumă de bani încasată.

Deşi operatorii economici nu mai sunt obligaţi să folosească facturile tipizate, Codul Fiscal prevede ce anume trebuie să conţină facturile fiscale. Atenţie, aşadar, facturile trebuie să cuprindă:
  • numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic
  • data emiterii facturii;
  • data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile dacă nu corespunde cu data emiterii facturii
  • datele firmei care emite factura: nume, adresa şi cod de înregistrare fiscală
  • datele beneficiarului bunurilor sau serviciilor: nume, adresa şi codul de înregistrare fiscală
  • date despre bunurile sau serviciile livrate: denumire, cantitate, preţ unitar
  • valoarea bunurilor sau serviciilor fără TVA
  • indicarea cotei de taxă aplicate şi a sumei taxei colectate, exprimate în lei
  • în cazul în care se aplică un regim special, factura va conţine trimiterea la articolul corespunzător din Directiva 112 care să indice că a fost aplicat unul dintre regimurile în cauza
  • referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeaşi operaţiune
  • datele de identificare ale reprezentatului fiscal, în cazul în care reprezentantul nu este stabilit în ţară
  • societăţile comerciale sunt obligate să menţioneze denumirea, forma juridică, sediul social precum şi numărul din Registrul Comerţului şi Codul unic de înregistrare

Facturile pot fi emise în orice limbă oficială a Uniunii Europene, dar în caz de control trebuie prezentată varianta în limba română. De asemenea, semnarea şi ştampilarea facturilor fiscale nu este obligatorie. Nu uitaţi că facturile fiscale se păstrează în arhivă pe o perioadă de 10 ani.

În cazul facturilor fiscale greşite:
  • se emite o nouă factură care să cuprindă atât informaţiile din documentul iniţial, numărul şi data documentului corectat, valorile cu semnul minus, cât şi informaţiile şi valorile corecte
  • se emite un nou document conţinând informaţiile şi valorile corecte, iar concomitent să se emită un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numărul şi data facturii corectate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu