Caută pe acest blog:

10 decembrie 2013

Procedura de scoatere din evidențele contabile a creanțelor și datoriilor prescrise


În cazul în care nu aveți cunoștințele necesare pentru efectuarea scăderii creanțelor și datoriilor din evidența fiscală pentru a fi decontate, veți afla în cele ce urmează.

Potrivit Codului Comercial, creanțele/datoriile se prescriu în termen de 3 ani de la încasare/plată stabilitenotificări, somații sau se încearcă o mediere pentru rezolvarea acestei probleme pe cale amiabilă pentru a nu se ajunge la un proces juridic. Dacă în ciuda acestor măsuri nu se reușește decontarea sumelor stabilite după trecerea perioadei de 3 ani, se trece la scoaterea acestora din evidențele contabile ale societății.
prin contract și dacă s-au îndeplinit toate formalitățile legale. În vederea decontării acestora se întocmesc

Hotărârea de scoatere din evidențele contabile se realizează de către administratorul societății prin emiterea unei decizii care cuprinde:
  • denumirea clienților/furnizorilor
  • documentele (nr. și data)
  • valoarea creanței/debitului neîncasate/neplătite
  • motivele ce au stat la baza deciziei

Veniturile rezultate din scoaterea din evidențele contabile a furnizorilor neachitați sunt venituri impozabile pentru plătitorii de impozit pe profit. De asemenea, nu puteți ajusta TVA-ul colectat din facturile neîncasate de la clienți în favoarea dumneavoastră.

În ceea ce privește datoriile către furnizori scoase din evidențele contabile nu veți proceda la ajustarea TVA-ului dedus, cu condiția ca procedura de scoatere din evidența contabilă să se datoreze strict neplătii, dar să puteți dovedi că achizițiile au respectat prevederile Codului fiscal cu privire la deducerea TVA.

Clienții și furnizorii scoși din evidențele contabile vor fi, deopotrivă, înștiințați în această privință.

Sursa: www.contabilu.manager.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu