În
cazul în care nu aveți cunoștințele necesare pentru efectuarea scăderii
creanțelor și datoriilor din evidența fiscală pentru a fi decontate, veți afla
în cele ce urmează.
Potrivit
Codului Comercial, creanțele/datoriile se prescriu în termen de 3 ani de la
încasare/plată stabilitenotificări,
somații sau se încearcă o mediere pentru rezolvarea acestei probleme pe cale
amiabilă pentru a nu se ajunge la un proces juridic. Dacă în ciuda acestor
măsuri nu se reușește decontarea sumelor stabilite după trecerea perioadei de 3
ani, se trece la scoaterea acestora
din evidențele contabile ale societății.
prin contract și dacă s-au îndeplinit toate
formalitățile legale. În vederea decontării acestora se întocmesc
Hotărârea de scoatere din evidențele
contabile se realizează de către administratorul societății prin emiterea unei
decizii care cuprinde:
- denumirea clienților/furnizorilor
- documentele (nr. și data)
- valoarea creanței/debitului neîncasate/neplătite
- motivele ce au stat la baza deciziei
Veniturile rezultate din scoaterea din
evidențele contabile a furnizorilor neachitați sunt venituri impozabile pentru
plătitorii de impozit pe profit. De asemenea, nu puteți ajusta TVA-ul colectat din
facturile neîncasate de la clienți în favoarea dumneavoastră.
În ceea ce privește datoriile către
furnizori scoase din evidențele contabile nu veți proceda la ajustarea TVA-ului
dedus, cu condiția ca procedura de scoatere din evidența contabilă să se
datoreze strict neplătii, dar să puteți dovedi că achizițiile au respectat
prevederile Codului fiscal cu privire la deducerea TVA.
Clienții și furnizorii scoși din evidențele
contabile vor fi, deopotrivă, înștiințați în această privință.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu