Oricât
ne-am dori să evităm controalele efectuate de diverse instituții ale statului,
acest lucru nu este posibil. Prin urmare, singura soluție pentru a scăpa cu
“fața curată” este aceea de a ne documenta corespunzător astfel încât să
îndeplinim toate cerințele impuse de legislația în vigoare.
În
egală măsură, contribuabilii au dreptul să fie informați cu privire la
modalitatea de efectuare a inspecțiilor și documentația utilizată în
desfășurarea unei astfel de acțiuni.
Cu
puțin timp în urmă, ANAF a pus bazele unei noi structuri, și anume, Direcția
Generală Antifraudă Fiscală care va prelua atribuțiile inspectorilor Gărzii
Financiare ceea ce înseamnă că inspecțiile fiscale vor fi efectuate de acum
înainte de către inspectorii antifraudă. Noua structură se dorește a fi mult
mai bine organizată decât binecunoscuta Gardă Financiară, principalul obiectiv
fiind combaterea fraudelor fiscale.
Setul
de documente aprobat de ANAF pentru îndeplinirea corectă a inspecțiilor
antifraudă fiscală cuprinde următoarele:
- procesul verbal pentru constatarea stării fiscale de fapt
- procesul verbal de ridicare sau restituire de înscrisuri, dacă este cazul
- invitația la sediu a contribuabilului în cazul în care controlul nu poate fi efectuat la sediul social
- invitația la sediu este completată de prezentarea registrelor, documentelor de afaceri și a orice alte înscrisuri
- note explicative pentru săvârșirea faptelor constatate în urma controlului
Pentru a fi siguri de legitimitatea
acțiunii de control, contribuabilii au dreptul de a solicita actele doveditoare
din partea inspectorilor antifraudă. Aceștia au obligația de a prezenta:
- legitimația de control
- ordinul de serviciu permanent
- legitimația de serviciu
În acest fel, contribuabilii se asigură că
nu sunt ei înșiși păcăliți, iar inspectorii își pot efectua controalele
respectând normele impuse de ANAF.
Sursa: www.avocatnet.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu