Potrivit unei noi hotărâri
de guvern, HG nr. 902/2012, publicată în 24 septembrie, modalitatea de taxare
la Registrul Comerţului va fi schimbată începând cu data de 23 noiembrie. Mai
exact, operaţiunile din registrul comerţului vor fi taxate cu tarife unice, în
funcţie de tipul solicitării, şi anume contribuabilii vor plăti o singură taxă
pentru înfiinţarea unei firme fără alte taxe separate. Mai mult decât atât,
plata acestor taxe se va putea face online facilitând în acest fel operaţiunile
de solicitări de informaţii şi achitare a taxelor.
Tarifele unice rezultă din însumarea contravalorii
serviciilor prestate pentru fiecare tip de înregistrare în registrul comerţului
la care au fost adaugate şi comisioanele pentru operaţiunile efectuate de
oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru alte instituţii. Aceasta
înseamnă că tarifele vor rămâne la fel, nu vor creşte.
Aşadar, pentru înregistrarea unei firme sau
PFA tarifele vor fi următoarele:
- 250 RON pentru înregistrarea unei persoane juridice în registrul comerţului
- 90 RON pentru înregistrarea în registrul comerţului a unei persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale ori familiale
- 45 RON pentru cererile de menţiuni simple
- 220 RON pentru cererile de menţiuni complexe, cu 2 sau mai multe operaţiuni, depuse de persoanele juridice
În ceea ce priveşte solicitările de informaţii la Registrul Comerţului,
tarifele vor fi următoarele:
- 8 Ron/firmă pentru eliberarea unor informaţii punctuale de bază despre o societate
- 24 RON/firmă pentru eliberarea unor informaţii punctuale extinse
- solicitările prin e-mail se prestează gratuit
Achitarea taxelor se poate face în numerar prin virament bancar sau online pe
portalul Registrului Comerţului.
Sursa: www.avocatnet.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu