La finele lunii iulie a intrat în vigoare o nouă lege în Codul Fiscal ce reglementează factura electronică. Dacă până acum, o astfel de noutate în domeniul fiscalităţii nu era privita cu încredere de către contribuabili, acum factura electronică pare să aducă simplificări în ceea ce priveşte procedura facturării.
Astfel, a fost implementată legea 148/2012 care clarifică procedura de emitere electronică a facturilor şi cerinţele ce trebuie îndeplinite de contribuabili, dar şi posibilitatea externalizării serviciilor de emitere, transmitere şi arhivare a facturilor în formă electronică.
Odată cu noua lege a facturii electronice devine obligatorie marca temporala ce certifică momentul emiterii facturii şi semnarea electronică a facturilor. De asemenea, este important de menţionat faptul că facturile emise prin mijloace electronice, pot fi trimise clienţilor şi pe suport de hârtie.
În ciuda faptului că în Codul Fiscal erau stipulate prevederi referitoare la transmiterea electronică a facturilor, acestea nu erau destul de clare, motiv pentru care legea 148/2012 completează şi lămureşte toate aspectele legate de procedura facturării electronice.
Detalii sumplimentare privind acest subiect puteţi obţine direct de pe portalul CertSign urmărind link-ul legea facturii electronice.
Sursa: www.avocatnet.ro www.certsign.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu