E luni. Pentru a începe în forţă şi bine informaţi cu privire la evenimentele prezente, noi vă propunem o scurtă retrospectivă a principalelor ştiri din săptămâna ce tocmai s-a încheiat. Creşteri pe toate planurile, restanţe la credite, şomajul şi alte câteva subiecte au constituit teme de discuţie săptămâna trecută.
În primul rând, vorbim despre concluziile managerilor români care preconizează creşteri în toate domeniile de activitate. Potrivit acestora, următoarele luni vor aduce creşteri ale activităţii în toate sectoarele şi stabilitate sau chiar creşterea numărului de angajaţi. Pe de altă parte, preţurile vor fi şi ele majorate, după cum ne-am obişnuit.
Pentru că febra împrumuturilor de la bănci i-a cuprins pe români în vreme de criză, restanţele la plata creditelor au crescut şi ele. Potrivit Băncii Naţionale a României (BNR), restanţele din perioada ianuarie-martie 2011 au crescut cu 10,1% însumând 17,8 miliarde de lei.
Situaţia cu privire la şomaj se ameliorează pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Biroul de Statistică al UE estimează, în luna martie a anului în curs, un număr de 15,596 milioane de şomeri, cu 10.000 mai mic decât în luna precedentă. Eurostat nu prezintă date cu privire la evoluţia lunară a ratei şomajului din România, deoarece ţara noastră raportează doar datele trimestriale. În ultimul trimestru al anului trecut, rata şomajului din România a fost de 7,4%.
Aruncăm o privire peste hotare şi aflăm că Chevron, al doilea mare producător de petrol din SUA, şi-a crescut cu mult profitul. Ca urmare a cererilor ridicate, dar şi a violenţelor din Orientul Mijlociu şi Africa, preţul petrolului a depăşit pragul de 100 de dolari pe baril. Astfel, Chevron şi-a mărit profitul de la 4,6 miliarde la 6,2 miliarde de dolari.
Rămânem tot în zona marilor producători. Aflăm că PepsiCo, al doilea mare producător de băuturi răcoritoare din lume şi lider pe piaţa snackurilor a înregistrat vânzări de până la 11,9 liliarde de dolari. Majorarea preţurilor alimentelor a reprezentat pentru companie o ocazie propice pentru a mări profitul.
Pentru că a împânzit cotidianele şi televiziunile, nunta secolului intervine chiar şi în domeniul vânzărilor. A crescut, aşadar, interesul pentru brandurile de fashion, potrivit unui studiu realizat de Barclays Corporate. Marile case de modă precum Chanel, Dior sau Louis Vuitton vor înregistra creşteri ale vânzărilor de până la 29% în 2014. Drept urmare, stilul vestimentar al prinţesei Kate Middleton va aduce vânzări de 13,3 miliarde de dolari.
Să sperăm că va urma o săptămână cu veşti îmbucurătoare pe toate planurile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu