Caută pe acest blog:

16 martie 2011

Persoana fizică autorizată

Tot mai multe persoane aleg să devină PFA. Am aflat de la o astfel de persoană că i se pare convenabil să aleagă acest statut deoarece are foarte multă libertate şi poate alege ceea ce vrea să facă. Sună bine!

Totuşi, pentru a deveni PFA ai nevoie de o autorizaţie. Există o serie de paşi care trebuie urmaţi până la obţinerea acestui statut. În primul rând trebuie să te înregistrezi la primăria în a cărui rază ai domiciliul, prezentând un dosar care trebuie să cuprindă următoarele:

-Rezervarea disponibilităţii denumirii. Aceasta se obţine de către cel ce solicită cererea de la Registrul  Comerţului.
-Cazierul fiscal. Acesta se obţine de la Primăria Capitalei.
-Declaraţie pe proprie răspundere. Această declaraţie trebuie să conţină confirmarea solicintantului că nu a suferit condamnări penale cu privire la legile fiscale, declaraţia în cauză fiind necesară sectorului fiscal.
-Copie carte de identitate sau buletin
-Copie a contractului de locuinţă
-Certificatul medical al persoanei solicitante
-Copii ale actelor care dovedesc pregătirea profesională a solicitantului pentru a putea desfăşura activitatea
-Sediul. Oficiul registrului comerţului este cel pe raza căruia persoana juridică îşi stabileşte sediul social.
1. Activitatea de desfăşoară într-un cadru fix, trebuie depus actul de deţinere al acelui spaţiu.
2. Activitatea se desfăşoară într-un apartament de bloc este necesar obţinerea acordului Asociaţiei de Locatari, însoţit de un tabel nominal cu locatarii direct afectaţi. Acest tabel trebuie să cuprindă numele şi prenumele, seria şi numărul BI/CI şi semnăturile acestora
-Dovada de achitare a taxelor
1. Verificare denumire firmă şi rezervare – 10lei
2. Înregistrarea în registrul comerţului autorizat – 30lei (taxă autorizare)
3. Taxa pentru emiterea certificatului de înregistrare de la Registrul Comerţului – 30lei
4. Comision servicii pentru obţinerea codului unic de înregistrare (C.U.I.) de la Registrul Comerţului – 10 lei
5. Taxa poştală pentru trimiterea actelor la Registrul comerţului

Formularele şi celelalte declaraţii de care aveţi nevoie în vederea autorizaţiei PFA se obţin de la Primărie.
1. Cerere de înregistrare – persoane juridice – cod formular 11-10-150
2. Cerere de înregistrare – numire lichidator – cod formular 11-10-148
3. Asociaţie de proprietari/locatari –cod formular – 11-10-160

Cererea de înregistrare se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal (ORCT) şi se adresează judecătorului delegat. Această cerere are drept scop:
-fie înmatricularea în registrul comerţului a persoanelor juridice şi înregistrarea lor fiscală
-fie înregistrarea modificării actelor constitutive ale comercianţilor deja înregistraţi
-fie autorizarea funcţionării pruin asumarea de către semnatar a declaraţiei tip, privind responsabilitata privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.

Timpul de obţinere a autorizaţiei este de aproximativ 15-20 de zile de la data depunerii actelor.
În articolul de miercurea viitoare vă voi informa despre declaraţiile pe care trebuie să le depună o persoană care este PFA.

Un comentariu:

  1. Halo, sunt Helena Julio din Ecuador, vreau să vorbesc bine despre Serviciul de finanțare Le_Meridian pe acest subiect. Serviciul de finanțare Le_Meridian îmi oferă sprijin financiar atunci când toată banca din orașul meu a respins cererea de a-mi acorda un împrumut de 500.000,00 USD. Am încercat tot ce am putut pentru a obține un împrumut de la băncile mele aici, în Ecuador, dar m-au respins cu toții, deoarece creditul meu era scăzut, dar cu harul dumnezeiesc, am aflat despre Le_Meridian, așa că am decis să încerc să solicit acest împrumut. Cu Dumnezeu dispus să-mi acorde un împrumut de 500.000,00 USD cererea de împrumut pentru care băncile mele din Ecuador m-au refuzat, a fost foarte grozav să fac afaceri cu ele, iar afacerea mea merge bine acum. Iată Le_Meridian Financing Investment Email / WhatsApp Contact dacă doriți să aplicați împrumuturi de la ei.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Contact: + 1-989-394-3740.

    RăspundețiȘtergere