Pentru astăzi avem veşti noi în privinţa creanţelor fiscale, în sensul că ANAF a decis introducerea a două noi formulare referitoare la colectarea creanţelor. Decizia a fost luată prin ordinul ANAF nr. 1303/2012 publicat în Monitorul Oficial din 7 septembrie 2012. El completează prevederile Ordinului ANAF nr. 1438/2009 care aprobă modelele unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale. Prevederile ordinului ANAF intră în vigoare începând cu 10 septembrie a.c.
Dacă până acum existau cinci astfel de formulare, de acum se mai adaugă încă două, valabile şi fără semnătură şi ştampilă, şi anume:
1. Adresa de înştiinţare privind înfiinţarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti
Acest document se întocmeşte de compartimentul însărcinat cu artibuţii de executare silită şi este utilizat pentru poprirea creanţelor fiscale ale unui contribuabil. Mai exact, formularul este transmis băncilor la care debitorul are deschis contul, astfel încât instituţia bancară să reţină sumele datorate de contribuabil la stat.
Este important de menţionat faptul că poprirea se consideră înfiinţată din momentul primirii adresei de înfiinţare, dar documentul poate fi contestat în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă.
2. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti
Prin acest document se ridică poprirea asupra disponibilităţilor din conturile bancare ale unui debitor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu