Caută pe acest blog:

19 septembrie 2012

Dobânzi pentru neplata la timp a dividendelor



După cum probabil ştim cu toţii, dividendele constituie modalitatea de plată a investitorului, în calitatea sa de proprietar al unei părţi dintr-o companie, proporţional cu numărul de acţiuni deţinute. Astăzi aducem în discuţie problema dobânzilor aplicate pentru neplata la timp a dividendelor. În această privinţă, au fost publicate în Monitorul Oficial de pe data de 6 septembrie o serie de clarificări legate de dobânzile aplicate societăţilor comerciale şi de stat, amănunte cuprinse în OUG nr. 47 / 2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Astfel, neplata dividendelor în termenul stabilit de adunarea generală a asociaţilor companiei atrage după sine o dobândă penalizatoare de 9,25% pe an constând în nivelul ratei dobânzii de politică monetară a BNR, adică 5,25%, plus 4 puncte procentuale. Aceasta în cazul în care adunarea generală a acţionarilor nu a stabilit o dobândă mai mare.

Aceeaşi ordonanţă de urgenţă stabileşte că societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care statul ori o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul au obligaţia să vireze dividendele cuvenite acţionarilor în termen de 60 de zile de la termenul prevăzut de lege pentru depunerea situaţiilor financiare anuale. În caz contrar se aplică o penalizare de 4 % pe lângă dobânda legală de referinţă.

Mai mult decât atât, modificarea stabileşte ca în termen de 3 zile de la data aprobării repartiţiei profitului, conducerea operatorilor economici de stat are obligaţia înştiinţării acţionarilor, respectiv a autorităţilor publice centrale şi locale sub autoritatea cărora funcţionează asupra cuantumului dividendelor de virat la bugetul de stat sau local, în vederea înregistrării acestor creanţe în contabilitatea autorităţilor respective.

Sursa: www.finantistii.ro

Un comentariu:

  1. Bună tuturor, sunt Patricia Sherman în Oklahoma SUA chiar acum. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea de a împrumuta 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o afacere nouă. Totul a început când mi-am pierdut casa și mi-am luat lucrurile din cauza politicii bancare și am întâlnit niște facturi și unele nevoi personale. Așa că am devenit foarte disperat și am început să caut fonduri în toate felurile. Din fericire pentru mine, o prietenă a mea, Linda mi-a spus despre o firmă a companiei de credit, am fost intrigată de fraudă, dar am fost intrigat de situația mea și nu am avut de ales decât să primesc sfaturi de la prietenul meu despre această companie. contactarea lor chiar s-a pus la îndoială din cauza experienței mele anterioare cu creditorii online, știai asta puțin? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Această companie a fost foarte utilă pentru mine și colegul meu și astăzi, datorită acestei companii de credit, mândrul proprietar al muncii și responsabilităților bine organizate, mi-au zâmbit. Așadar, dacă aveți nevoie cu adevărat să vă dezvoltați sau să vă începeți propria afacere sau dacă aveți nevoie cu adevărat de a împrumuta bani în orice dificultate financiară, vă recomandăm să găsiți astăzi o oportunitate de dezvoltare financiară în afacerea dvs. {E-mail:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... online pentru creditul nu este o victimă a înșelătoriei. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere