Caută pe acest blog:

6 martie 2012

Chestionarul privind rezidenţa fiscală


Astăzi vom avea în discuţie problema stabilirii rezidenţei fiscale şi documentele pe care aveţi obligaţia să le depuneţi, potrivit Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr.74/2012 la iniţiativa ANAF şi MFP pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenţa fiscală în România a persoanelor fizice.

Aşadar, persoanele fizice rezidente în România, persoanele fizice nerezidente precum şi persoanele fizice care doresc să părăsească ţara, au obligaţia de a completa şi depune o serie de chestionare pentru reglementarea aspectelor legate de rezidenţa fiscală, şi anume:
  • chestionarul pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România pentru persoana fizica rezidentă română, cu domiciliul în România, care părăseşte ţara sau persoana care pleacă într-un stat cu care România nu are încheiată convenţie de evitare a dublei impuneri şi este obligată în continuare la plata impozitului pe veniturile obţinute din orice sursă.
  • chestionarul pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România pentru persoanele fizice care pleacă din ţara noastră şi care vor avea o şedere în străinătate mai mare de 183 de zile într-un an calendaristic.
Chestionarele se depun în format hârtie direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, în vederea scoaterii/menţinerii din/în evidenţă de către autoritatea fiscală competentă.

Există şi anumite excepţii în cazul cetăţenilor români care lucrează în străinătate, ca şi funcţionari sau angajaţi ai României într-un stat străin. Aceştia nu au obligaţia depunerii chestionarului în cauză. De asemenea, pentru persoanele fizice care părăsesc definitiv România, revenirile ocazionale în ţară nu le vor afecta rezidenţa fiscală din noul stat.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu