Caută pe acest blog:

2 februarie 2012

Noutăţi privind obţinerea certificatului de sediu social


Aducem astăzi o veste bună persoanelor care doresc să facă demersuri pentru înmatricularea unei societăţi. Astfel, potrivit Ordinului nr. 78/2012 publicat de ANAF la 30 ianuarie 2012, termenul de obţinere a certificatului de sediu social se reduce la mai puţin de 24 de ore.

Până în luna noiembrie a anului 2011, cererile de obţinere a certificatului de sediu social se soluţionau în 5 zile lucrătoate, pentru ca ulterior să se reducă la maxim 2 zile. Iată că începând de astăzi, 2 februarie, puteţi obţine acest certificat în doar câteva ore. Mai exact, cererile depuse în prima jumătate a programului de lucru se soluţionează în aceeaşi zi, iar cererile depuse în a doua parte a programului se vor soluţiona în prima jumătate a programului din ziua următoare.

Pentru a solicita obţinerea certificatului de înmatriculare a unei societăţi aveţi nevoie de următoarele documente:
  • cererea de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social
  • actele doveditoare a dreptului de folosinţă, cum ar fi: titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpărare, contractul de închiriere, contractul de comodat, sau alte acte care atestă dreptul de folosinţă
  • actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea
  • actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice

Actele se depun la registratura organului fiscal sau se emit prin poşta cu confirmare de primire
e către titularul dreptului de folosinţă al spaţiului cu destinaţie de sediu social.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu