Conform Legii Contabilităţii, toate unităţile au obligaţia de a depune la unităţile financiare teritoriale, aşa numita situaţie financiară anuală, în termen de 120 sau 150 de zile de la încheierea anului.
Iată ce trebuie să faceţi atunci când întocmiţi situatia financiară a unei unităţi:
- întocmirea contului de profit şi pierdere la data de 31 decembrie 2011
- inventarierea patrimoniului (active, datorii, capital propriu)
- reevaluarea şi înregistrarea mijloacelor fixe
- se constată ajustarile pentru deprecierea stocurilor şi clienţilor
- înregistrarea cheltuielilor privind provizioanele (litigii, penalităţi, restructurare, impozite, pensii)
- înregistrarea veniturilor şi cheltuielilor din evaluarea creanţelor şi datoriilor în valută
- înregistrarea veniturilor şi cheltuielilor din contractele de asociere în participaţiune
- retratarea sumelor reprezentând avansurile de trezorerie acordate salariaţilor
- analiza obligaţiilor legate de personal
- calculul impozitului pe profit
- închiderea conturilor şi stabilirea rezultatul contabil
- constituirea rezervelor legale
- urmărirea respectării politicilor contabile stabilite
Situaţiile financiare sunt însoţite la depunere de o declaraţie scrisă a persoanei care a întocmit situaţia. În plus, contribuabilii au obligaţia de a completa formularul 101, referitor la impozitul pe profit. Formularul pentru anul 2011 se poate depune pănă la:
- 25 februarie, inclusiv a anului 2012, pentru societăţile care obţin venituri majoritar din cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură
- 25 februarie 2012 pentru organizaţiile nonprofit
- 25 februarie 2012 pentru societăţile care definitivează până la această dată închiderea exerciţiului financiar anterior
- 25 aprilie 2012 pentru toate celelalte societăţi
Sursa: www.fiscalitatea.manager.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu