Am mai adus în discuţie, de nenumărate ori, Internetul şi beneficiile acestuia în demararea şi menţinerea succesului unei afaceri. Însă, puţine lucruri se ştiu despre modul în care Internetul contribuie la productivitatea globală şi la ocuparea forţei de muncă. Poate este greu de crezut, însă, un studiu efectuat de Institutul Global Mckinsey relevă faptul că Internetul are o contribuţie semnificativă la creşterea PIB-ului la nivel global.
Potrivit acestui studiu, dacă ar fi să analizăm Internetul ca şi un sector al economiei în sine, acesta ar avea o pondere a PIB-ului mai mare decât sectoare precum agricultura şi energia, ceea ce înseamnă că Internetul a devenit un factor de progres de o importanţă majoră. În această cercetare au fost implicate 4.800 de IMM-uri din 13 ţări (Germania, Franţa, Suedia, Marea Britanie, SUA, Canada, Italia, Japonia, India, China, Brazilia, Rusia şi Coreea de Sud) care împreună însumează 70% din PIB-ul mondial, iat Internetul constituie 3,4% din PIB-ul acestor tari. Important de menţionat este faptul că toate au investit în tehnologia internet-ului.
Majoritatea dintre noi petrece cea mai mare parte a timpului pe Internet. Neştiut este, însă, faptul că, deşi poate fi considerat de către unii o pierdere de timp, Internetul constribuie semnificativ la creşterea economică, crearea de locuri de muncă şi avansul tehnologic. Dovadă este contribuţia cu 21% la creşterea PIB-ului din ţările dezvoltate, în ultimii 5 ani.
Totodată, se spune că apariţia Internetului a determinat desfiinţarea a numeroase locuri de muncă prin înlocuirea muncii manuale cu cea automatizată, însă, datele studiului arată că numărul locurilor de muncă create de Internet este dublu faţă de numărul celor desfiinţate dca urmare a apariţiei acestuia.
SUA este cel mai important actor pentru Internetul global atrăgând până la 30% din ponderea veniturilor din Internet la nivel global. Aceasta este urmată de China şi India unde ponderea Internet-ului în economie a crescut enorm în ultimii cinci ani, în timp ce Brazilia, Rusia şi Italia se află încă la început dar au potenţial ridicat de dezvoltare cu ajutorul Internetului..
Toate aceste informaţii ar trebui să îi motiveze pe liderii corporaţionali să îşi îndrepte atenţia asupra oportunităţilor pe care Internetul le oferă în ceea ce priveşte noi produse şi atragerea de clienţi. În egală măsură, nu trebuie ignorat modul în care tehnologia Internetului poate determina distrugerea unei afaceri prin schimbările bruşte de pe pieţe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu