Caută pe acest blog:

6 aprilie 2011

Branduri noi în România

Aminteam într-un articol de săptămâna aceasta de investitorii străini şi de planurile acestora. Se pare că nu s-au lăsat mult aşteptaţi. În primele trei luni ale anului, pe piaţa locală şi-au făcut apariţia câteva companii străine, cunoscute prin brandul pe care îl deţin.

Unul dintre aceste branduri este binecunoscutul H&M. Compania Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost înfiinţată în 1947, în Vasteras, Suedia. Este al treilea mare retailer la nivel mondial. Cea mai mare piaţă a sa este în Germania, Marea Britanie şi Suedia. Din 25 martie, retailerul şi-a deschis un magazin şi în România, mai exact în Bucureşti. Odată cu deschiderea magazinului au fost puse la dipoziţia doritorilor 300 de locuri de muncă, urmând ca până la finalul anului să se alăture echipei încă 100 de oameni. De asemena, retailerul are în plan şi deschiderea mai multor magazine în România. Printre oraşele alese se numără Timişoara şi Cluj. În total, reţeaua H&M este compusă din 2.200 de magazine localizate în 40 de ţări. Retailerul suedez are contracte cu peste 700 de furnizori din Asia şi Europa, printre care şi cu firme din România. 

Al doilea mare brand este Lotus. La doar câteva săptămâni de la inaugurarea showroom-ului din Bucureşti, au fost comandate 5 modele. În România, Lotus are de vânzare 3 modele: Elise, Exige şi Evora. Timpul de aşteptare pentru un model Lotus este între 2 şi 4 luni, iar preţul variază între 47.100 de euro şi 94.200 de euro cu TVA. Până la sfârşitul anului Forza Rossa va deschide o reprezentanţă Lotus şi în Chişinău, iar pe parcursul anului 2012 vor fi deschise alte două showroom-uri în capitala Serbiei şi Muntenegru. Fortza Rossa operează ca unic importator Ferrari pe piaţa românească şi nu numai. Începând cu februarie 2011, firma este reprezentanul exclusiv al mărcii Lotus în România, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova. 

Ultimul brand care va apărea la noi în ţară, la finalul acestui an, este Subway. Reţeau americană de fast-food a depăşit anul trecut McDonald’s şi a devenit cel mai mare lanţ de restaurante din lume. Tot anul trecut, reţeaua a obţinut venituri de 10,5 miliarde de dolari, iar la nivel global, încasările s-au situat la 15,2 miliarde de dolari. Recent, Subway şi-a deschis unitatea cu numărul 1.000 în Asia, iar în SUA, compania are peste 24.000 de restaurante. În Bulgaria există deja 15 restaurante Subway, iar până la sfârşitul anului există şanse mari ca numărul acestora să se dubleze. La nivel mondial lanţul de restaurante se ridică la 33.749 unităţi.

Gheaţa a fost spartă. Branduri cunoscute la nivel mondial încep încet, încet să apară şi în România. Poate până anul viitor numărul acestora va fi mult mai mare. Până atunci spor la cumpărături!

Sursa: www.wall-street.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu