Google, Coca-Cola sau Microsoft sunt doar câteva branduri recunoscute de către oricine. Pe lângă faptul că au câştigat bătălia cu timpul, au ajuns să fie faimoase la nivel mondial. Firma de consultanţă Brand Finance, lider mondial în evaluarea valorii unei mărci, a publicat zilele trecute un top al acestor mega-branduri, “Brand Finance Global 500”. S-a constatat că din primele zece locuri, nouă poziţii sunt ocupate de mărci din Statele Unite ale Americii.
Primul loc este ocupat de Google. Compania americană a pornit cu o investiţie de 100.000 de dolari, fiind înfiinţată în 1998 de către doi studenţi de la Universitatea Stanford. La sfârşitul lui 2007, Google a fost cotată cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari, dar şi firma cu cea mai bună reputaţie. Valoare companiei a ajuns, în 2011, la 44,29 miliarde de dolari, cu 8,1 miliarde mai mult faţă de anul trecut.
Locul doi este ocupat de către Microsoft Corp. Compania a fost înfiinţată în 1975 de către Bill Gates şi Paul Allen. Evoluţia acestei firme a fost spectaculoasă, ajungând să fie cea mai mare producătoare de soft din lume, cu 90.000 de angajaţi în peste 100 de ţări. Valoarea companiei s-a majorat în 2011 cu 9,2 miliarde de dolari, ajungând la 42,8 miliarde de dolari.
Pe locul trei este Wal-Mart cu 36,2 miliarde de dolari. Cea mai mare companie din domeniul comerţului cu amănuntul la nivel mondial, a fost înfiinţată în 1962 de către Sam Walton. În 2008, conform revistei ForbesGlobal 2000, compania a fost prima din lume după cifra de afaceri. În acelaşi an, firma a avut cei mai mulţi angajaţi, peste 2 milioane.
IBM ocupă locul patru în top, valoarea companiei atingând 36,15 miliarde de dolari. International Business Machines, este o corporaţie americană, producătoare de tehnologie avansată. Compania este cunoscută de prin anii 1950, când a fost lider de piaţă în domeniul sistemelor de calculatoare.
Vodafone Group Plc. este o companie britanică de telecomunicaţii care ocupă locul cinci. Valoare companiei este de 30,67 miliarde de dolari. Compania este prezentă în peste 67 de ţări, printre care şi România. În luna martie 2008, Vodafone avea 260 milioane de clienţi.
Locul şase este ocupat de către Bank of America. Valoarea acestei bănci se ridică la 30,61 miliarde de dolari. În anul 2008, cea mai mare bancă din Statele Unite ale Americii, a beneficiat de 20 miliarde de dolari, bani primiţi de la guvern, în cadrul programului de salvare a sistemului financiar.
Pe locul şapte se situează conglomeratul american General Electric, cu o valoare a companiei de 30,5 miliarde de dolari. Bazele aceste companii au fost puse de către Thomas Edison, General Electric devenind a doua mare companie din Statele Unite ale Americii şi a treia din lume.
Apple ocupă locul opt, datorită valoarii brandului care a crescut cu peste 10 miliarde de dolari, ajungând la 29,54 miliarde de dolari. Tableta iPad s-a vândut anul trecut în 14,8 milioane de exemplare. Sora ei mai mare, iPad2, lansată la începutul aceste luni, s-a vândut într-un milion de exemplare în numai 2 zile.
Penultimul loc al clasamentului revine băncii americane Wells Fargo. Compania a fost fondată în 1852 de către Henry Wells şi William Fargo. La sfârşitul lui 2008, banca avea peste 11.000 de sucursale. Valoarea brandului a ajuns, în 2011, la 28,94 miliarde de dolari.
Locul zece este ocupat de compania de telecomunicaţii din Statele Unite ale Americii, AT&T Inc. Compania a fost formată prin achiziţia, de către SBC Communications Inc., a companiei AT&T Corporation. Valoarea brandului acestei firme este de 28,88 miliarde de dolari.
Sursa: www.adevarul.ro
Sursa: www.adevarul.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu