Caută pe acest blog:

30 mai 2012

Înregistrarea fiscală din oficiu

Potrivit Codului de Procedură Fiscală, toate entităţile au obligaţia de a se înregistra fiscal prin depunerea unei declaraţii de înregistrare fiscală. Întrucât nu toţi contribuabilii îndeplinesc această prevedere, ANAF a luat iniţiativa unei proceduri de înregistrare fiscală din oficiu, intrată în vigoare la data de 26 mai.

Astfel, potrivit Ordinul ANAF nr. 714/2012, publicat în Monitorul Oficial nr. 350, din 23 mai 2012, procedura de înregistrare fiscală din oficiu se va aplica persoanelor fizice, persoanelor juridice, entităţilor fără personalitate juridică, care au obligaţia depunerii declaraţiei de înregistrare fiscală, precum şi sediilor secundare care au obligaţia înregistrării ca plătitori de impozit pe venituri din salarii.

Înregistrarea fiscală din oficiu se realizează de către organele fiscale competente pe baza constatărilor proprii sau la cererea altei autorităţi care administrează creanţe fiscale. De asemenea, solicitările organelor competente de aplicare a procedurii de înregistrare fiscală din oficiu trebuie să fie justificate prin documente concludente.

Cei care nu depun declaraţia de înregistrare fiscală vor primi o înştiinţare din partea ANAF prin care se comunică înregistrarea din oficiu, după care, în termen de două zile se întocmesc şi trimit certificatele de înregistrare fiscală.

În egală măsură, ANAF antenţionează că nedepunerea la timp a declaraţiilor de înregistrare fiscală atrage după sine nu doar înregistrarea din oficiu, dar şi sancţiuni considerabile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu