Articolul de astăzi prezintă informaţii referitoare la actul administrativ fiscal, însemnatatea acestuia şi metodele de comunicare, potrivit noilor prevederi legale.
Actul administrativ fiscal constituie actul eliberat de autorităţile fiscale competente în ceea ce priveşte stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor şi obligaţiilor fiscale. Informaţiile cuprinse într-un astfel de act sunt emise în formă scrisă şi se referă la:
- denumirea organului fiscal emitent
- data la care a fost emis şi data de la care îşi produce efectele
- datele de identificare a contribuabilului sau a persoanei împuternicite de contribuabil
- obiectul actului administrativ fiscal
- motivele de fapt
- temeiul de drept
- numele şi semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii
- ştampila organului fiscal emitent
- posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul fiscal la care se depune contestaţia
- menţiuni privind audierea contribuabilului
În conformitate cu ultimele modificări ale Codului de Procedură Fiscală, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2011, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 2 septembrie 2011, vă oferim detalii privind modalităţile de transmitere a actului administrativ fiscal. Acestea sunt:
- în mod normal, comunicarea se realizează prin poştă, printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire
În cazul în care această modalitate de transmitere nu este posibilă, aveţi la dispoziţie alte posibilităţi de comunicare:
- prin remiterea actului de către persoanele împuternicite ale organului fiscal sau prin prezentarea contribuabilului/împuternicitului la sediul organului fiscal, dacă se asigură primirea, sub semnătură, a actului administrativ fiscal
- prin fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanţă, dacă se asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestuia
- prin publicitate, adică afişarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent şi pe pagina de internet a Agenşiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a unui anunţ în care se menţionează că a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului, atunci când celelalte modalităţi nu sunt posibile
- pentru cei care nu au domiciliul fiscal în ţară, comunicarea se face împuternicitului sau curatorului
Sursa: www.contabilul.manager.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu