Pentru finalul de săptămână am pregătit un articol ce tratează problema fondurilor pentru infrastructura de transport şi neregulile care au determinat Comisia Europeană să sisteze temporar alocarea fondurilor pentru acest domeniu.
În perioada 28 martie – 1 aprilie 2011, o delegaţie a Comisiei Europene a întreprins o misiune de verificare a stadiului în care se află proiectele destinate dezvoltării şi modernizării infrastructurii de transport. În urma investigaţiilor efectuate, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a primit un comunicat potrivit căruia au fost identificate mai multe neclarităţi în ceea ce priveşte alocarea fondurilor şi alegerea constructorilor în zone precum Ilfov, Buzau şi Teleorman. Mai mult decât atât, se pare că o parte din banii destinaţi realizării proiectelor au fost utilizaţi în alte scopuri independent de activitatea în cauză.
Prin urmare, autorităţile responsabile cu monitorizarea proiectelor au termen până în luna august a acestui an să verifice contractele de lucrări încheiate şi să transmită rezultatele Comisiei Europene. Până la remedierea situaţiei, o parte din fondurile destinate Programului Operaţional Regional - Axa 2 “Îmbunătăţirea infrastructurii de transport” vor fi blocate.
În ipoteza nesoluționării acestor deficiențe, România riscă să piardă în totalitate fondurile destinate îmbunătățirii infrastructurii de transport. Deşi se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte nivelul de absorbţie a fondurilor europene, ţara noastră întâmpină probleme şi cu puţinele proiecte ce au fost depuse. Tocmai din acest motiv, Comisia Europeană a propus îmbunătăţirea managementului în ceea ce priveşte achiziţiile publice şi gestionarea fondurilor.
Sursa: www.incont.ro www.mediafax.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu