În contextul adâncirii crizei economice şi a dificultăţilor întâmpinate pe piaţa muncii, francizele consituie o oportunitate pentru cei dornici să demareze o afacere pe cont propriu. Mergând pe principiul minim de risc cu un maxim de profit, trendul afacerilor de tip franciză i-a cuprins şi pe români. Desi profiturile celor care activează în astfel de afaceri au scăzut în ultimii 2 ani, piaţa francizelor din România are potenţial de creştere, potrivit Asociaţiei Române de Franciză.
Potrivit studiilor efectuate, numeroase firme interesate să intre în România prin francize, în special pe producţie. Motivele ţin de forţa de muncă ieftină de la noi şi de scăderea preţurilor terenurilor. Francizele de tip food, servicii sau telefonie sunt şi ele la mare căutare. Alături de bine cunoscutele francize McDonalds şi Fornetti, până lasfârşitulanului2011, vor intra,în România francize precum Subway (SUA), Doubletree şi Hampton by Hilton (SUA),T-Beks (Turcia) etc.
Pentru ca o afacere de tip franciză să devină competitivă pe piaţa internă şi internaţională, specialiştii în marketing susţin că trebuie intensificate eforturile companiilor pentru a-şi promova serviciile şi produsele proprii, în scopul facilitării contactului direct al francizorilor din România cu potenţialii beneficiari din ţară şi din străinatate. În acest sens, Asociaţia Română de Franciză a organizat la Bucureşti un târg de francize unde au fost prezentate zeci de afaceri la cheie.
Târgul Internaţional de Franciză şi Branding (IFBE) urmăreşte îmbunătăţirea pieţei autohtone de francize, dar şi o mai bună conectare cu piaţa internaţională, reunind expozanţi din mai multe ţări ale UE. IFBE este singura expoziţie de acest fel din regiune care oferă posibilitatea expozanţilor de a interacţiona cu oameni de afaceri, investitori şi antreprenori din România, dar şi de a intra în contact cu reprezentanţi ai mass-media de business.
Timp de trei zile, francizori români, master francizaţi, francizori externi, finanţişti, consultanţi, oameni de afaceri, investitori şi antreprenori din România au prezentat publicului larg o varietate de afaceri şi branduri care au devenit importante pentru consumatorii obişnuiţi din ţara noastră sau care abia încep să pătrundă în conştiinţa acestora din urmă. Evenimentul a oferit vizitatorilor posibilitatea de a se informa direct de la sursă şi de a-şi alege franciza potrivită în funcţie de buget şi competenţe.
Pentru cei care nu au participat la acest târg şi sunt interesaţi, site-ul www.francizor.ro oferă detalii privind francize recomandate, cursuri şi alte informaţii suplimentare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu